Mentor: Dr. Kiss-Kozma Georgina
Iskola: Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium, Székesfehérvár
Évfolyam: 12. évfolyam
Kutatási téma: Tanulási stratégiák hatékonysága
A kutatás a tanulási folyamatok értelmezésén keresztül vizsgálja a különböző módszereket és hatásukat a diákok teljesítményére és motivációjára. A tanulási stratégiákat hatékonyságuk és irányultságuk alapján hasonlítom össze, emellett olyan összefüggéseket tárok fel, amelyek ezek és a tanulási stílusok között fedezhetők fel. A vizsgálat választ keres arra, hogyan lehet leghatékonyabban hosszútávú tudást szerezni egy adott témán belül, illetve hogyan alakítható ki az egyén számára a legjobb eredményt hozó tanulási stratégia. A kutatás szemlélteti, milyen technikákat alkalmaznak a diákok általában, és alternatívákat javasol az új tudás elsajátításának élvezetesebbé tételéhez is. A vizsgálat távlati célja a projekt eredményeit minél több tanuló számára elérhetővé és egyénileg alakíthatóvá, felhasználhatóvá tenni.