Mentor: Székely Levente
Iskola: Eötvös József Gimnázium, Budapest
Évfolyam: 12. évfolyam
Kutatási Téma: Hogyan szolgálhat a Chat GPT segítségként egy középiskolás diák tanulásában?
A kutatás középpontjában a a ChatGPT érettségi felkészülést segítő, lehetséges szerepe áll, illetve annak megválaszolása, hogy milyen határai és előnyei vannak adott tantárgyak, témakörök tanulásának asszisztálásákor. A vizsgálat kiemelten tárgyalja a ChatGPT jelenlegi használatának jellemzőit a diákok körében: mire, mennyit, miért és legfőképp hogyan használják. A kutatás kitér arra is, milyen mértékben tudja a ChatGPT a tanári szerepet betölteni, esetleg jobb-e bizonyos területeken. A vizsgálat eredménye egy olyan dokumentum lesz, amely minden paraméterét ismerteti annak, hogyan használhatja hatékonyan egy diák a ChatGPT-t az érettségire való tanulás során. A kutatás legfőbb célja, hogy a következtetések alapján megfogalmazott tanulságok minél több diákhoz juthassanak el, kihasználva ezzel a mesterséges intelligenciákban rejlő potenciálokat.