Intézményünk idén hatodik alkalommal szervezi meg a már hagyományosnak tekinthető közoktatási fókuszú szakmai konferenciáját.
A rendezvény célja az oktatási új útjainak közös felfedezése, a támogató pedagógusi attitűd megerősítése és a módszertani inspiráció. A hazai oktatásügy elkötelezett szereplőivel és nemzetközi kitekintéssel járjuk körül a középiskolai és a felső tagozatos korosztály tehetséggondozási lehetőségeit és módszereit.
A konferencia találkozási pont, közösségi fórum kíván lenni, miközben az MCC képzésrendszerébe is betekintést kínál.
Várunk minden érdeklődőt!
Dátum: 2023. november 25. (szombat)
Helyszín: Mathias Corvinus Collegium – 1113 Budapest, Tas vezér u. 3-7.
Programtervezet:
9.30-10.00 Regisztráció
10:00-10.05 Dr. Szalai Zoltán, az MCC főigazgatójának köszöntője
10:05-10.25 A digitális forradalom szuperhősei – az új idők új pedagógusai
· Dr. Constantinovits Milán, az MCC szakmai főigazgató-helyettese
10.25-10:50 Ideology and education
· Dr. David Martin Jones, a Danube Institute kutatási igazgatója, az MCC vendégelőadója, a King’s College és a University of London vendégprofesszora és háborús tanulmányok tanára, a londoni University of Buckingham tiszteletbeli vendégprofesszora
10.50-11.10 Kávészünet
11:10-12.00 Elme-Agy-Technológia-Tanulás– Alfák az információ-túladagolás korában
· Prof. Dr. Csépe Valéria pszichológus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja. Az elemi akusztikus információfeldolgozás, valamint a kognitív pszichológia és idegtudomány neves kutatója
12.00-12.30 Megeszi-e Platónt a mesterséges intelligencia?
· Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézet igazgatója
12.30-13.00 Játszva tanulni, tanulva játszani – A játékos magatartás az oktatásban és a mindennapi életben
· Dr. Csepregi Gábor, az MCC Vezetőképző Akadémia tanácsadója, a kanadai Manitoba Egyetem St. Paul's College-ának vendégkutatója
13.00-14.00 Ebédszünet
14.00-14.45 Választható workshopok
1. Stratégia az iskolai szorongás kezelésére: A gondolatbíróság módszere
· Pető Dorina szociálpszichológus, Mélylevegő Projekt társalapító, az MCC egészségfejlesztési projektvezetője
2. Egy készülő online módszertani feladatbank bemutatása történelem tanároknak
· Dr. Kovács Örs, az MCC Középiskolás Programjának vezető oktatója, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium történelem-francia szakos pedagógusa
3. A konfliktuskezelés lehetőségei az iskolában
· Fehérpataky Balázs, az MCC Fiatal Tehetség Program igazgatója
4. Osztályfőnököm az okostelefon! A modern technológia hatása gyermekeinkre az iskolapadban és otthon – Problémák és megoldások 45 percben
· Pöltl Ákos családbiztonsági szakértő, az MCC FIT Program vezető oktatója, a Pannon Egyetem Védelmi Oktatási és Kutatási Centrumának vezetője
5. „A mozgókép varázsa: Hogyan használható a film a Z és az alfa generáció tanításában”
· Szőnyi László Gyula, az MCC Jogi Iskola oktatója, történelem-, magyar- és médiatanár
6. Stresszkezelés az iskolában
· Zsidi Zsófia pszichológus, az MCC Középiskolás Programjának vezető oktatója
7. A vita mint oktatásmódszertani eszköz
· Szemere Alexandra vitaoktató, az MCC Vitaakadémia oktatója
8. … a jóból egy jó nagy kanállal – Az ifjúság stratégiái az élménykereséstől az önérvényesítésig
· Dr. Székely Levente szociológus, az MCC Ifjúságkutató Intézetének igazgatója, MCC Társadalom- és Történelemtudományi Iskola Szociológiai Műhelyének vezetője
15.00-15.50 Amire az óceán tanít
· Fa Nándor, az MCC Védnöki Testületének tagja, hajótervező és -építő, óceáni szólóvitorlázó, az első magyar, aki egyedül kerülte meg vitorlásával a Földet
15.50-16.00 Zárszó